Un livellu di cumpetizione tuttu novu

(Nota di l'editore: Questu articulu, estratti da a Guida di risorse ZigBee.)

A razza di cuncurrenza hè formidabile. Bluetooth, Wi-Fi è Thread anu tutti puntatu l'ochji nantu à l'IoT à bassa putenza. Impurtantemente, sti standard anu avutu i vantaghji di osservà ciò chì hà funzionatu è ciò chì ùn hà micca funzionatu per ZigBee, aumentendu e so possibilità di successu è riducendu u tempu necessariu per sviluppà una suluzione fattibile.

Thread hè statu cuncipitu da zero per risponde à i bisogni di l'IoT cù risorse limitate. U cunsumu energeticu bassu, a topologia di maglia, u supportu IP nativu è una bona sicurezza sò e caratteristiche chjave di u standard. Essendu statu sviluppatu da parechji, hà tendutu à piglià u megliu di ZigBee è à migliurallu. A chjave di a strategia di Thread hè u supportu IP end-to-end è a privilegiu hè a casa intelligente, ma ùn ci hè nisuna ragione per crede chì si fermerà quì s'ellu hà successu.

Bluetooth è Wi-Fi sò potenzialmente ancu più preoccupanti per ZigBee. Bluetooth hà cuminciatu à preparassi per indirizzà u mercatu IoT almenu sei anni fà quandu anu aghjustatu Bluetooth Low Energy à a versione 4.0 di a specificazione core è più tardi quest'annu a revisione 5.0 aghjunghjerà una maggiore portata è velocità, risolvendu carenze chjave. À u listessu tempu, u Blurtooth SIG introdurrà standard di rete mesh, chì saranu retrocompatibili cù u siliciu cuncipitu per a versione 4.0 di a specificazione. I rapporti indicanu chì a prima versione di Blurtooth mesh serà un'applicazione alimentata da flood cum'è l'illuminazione, un mercatu di destinazione precoce per Bluetooth Mesh. Una seconda versione di u standard mesh aghjunghjerà capacità di routing, permettendu à i nodi foglia à bassa putenza di stà addurmintati mentre altri nodi (speremu alimentati da a rete) eseguenu a gestione di i missaghji.

A Wi-Fi Alliance hè in ritardu à a festa di l'IoT à bassa putenza, ma cum'è Blurtooth, hà un ricunniscenza di marca ubiquitaria è un ecosistema enormu per aiutà à mette la à ghjornu rapidamente. A Wi-Fi Alliance hà annunziatu Halow, custruitu nantu à u standard sub-Ghz 802.11ah, in ghjennaghju 2016 cum'è a so entrata in u campu affollatu di i standard IoT. Holaw hà serii ostaculi da superà. A specificazione 802.11ah ùn hè ancu stata appruvata è un prugramma di certificazione Halow ùn hè previstu finu à u 2018, dunque hè anni daretu à i standard cuncurrenti. Ancu più impurtante, per sfruttà a putenza di l'ecosistema Wi-Fi, Halow hà bisognu di una grande basa installata di punti d'accessu Wi-Fi chì supportanu 802.11ah. Ciò significa chì i pruduttori di gateway à banda larga, router wireless è punti d'accessu devenu aghjunghje una nova banda di spettru à i so prudutti, aghjunghjendu costi è cumplessità. È e bande sub-Ghz ùn sò micca universali cum'è a banda 2.4GHz, dunque i pruduttori averanu bisognu di capisce l'idiosincrasie regulatorie di decine di paesi in i so prudutti. Accaderà questu? Forse. Accaderà in tempu per chì Halow abbia successu? U tempu u dicerà.

Certi scartanu Bluetooth è Wi-Fi cum'è intrusioni recenti in un mercatu chì ùn capiscenu micca è ùn sò micca equipati per affruntà. Questu hè un sbagliu. A storia di a connettività hè piena di i cadaveri di standard tecnologicamente superiori chì anu avutu a disgrazia di esse in u percorsu di un behemoth di a connettività cum'è Ethernet, USB, Wi-Fi, o Bluetooth. Queste "spezie invasive" utilizanu a putenza di a so basa installata per ottene un vantaghju cumpetitivu in mercati adiacenti, cooptendu a tecnulugia di i so rivali è sfruttendu l'economie di scala per schiaccià l'uppusizione. (Cum'è anzianu evangelista di FireWire, l'autore hè dolorosamente cusciente di a dinamica.)

 

 


Data di publicazione: 09 di settembre di u 2021
Chat in linea WhatsApp!