Custruisce un tipu diversu di cità intelligente, crea un tipu diversu di vita intelligente

In "A cità invisibile" di u scrittore talianu Calvino ci hè sta frase: "A cità hè cum'è un sognu, tuttu ciò chì si pò imaginà si pò sunnià..."

Cum'è una grande creazione culturale di l'umanità, a cità porta l'aspirazione di l'umanità per una vita megliu. Per millaie d'anni, da Platone à Moru, l'esseri umani anu sempre vulsutu custruisce una utopia. Cusì, in un certu sensu, a custruzzione di nuove cità intelligenti hè a più vicina à l'esistenza di fantasie umane per una vita megliu.

In l'ultimi anni, sottu à u rapidu sviluppu di a nova marea di l'infrastrutture di a Cina è a nova generazione di tecnulugia di l'infurmazione cum'è l'Internet di e Cose, a custruzzione di cità intelligenti hè in pienu sviluppu, è a cità di sognu chì pò sente è pensà, evoluzione è avè temperatura diventa pianu pianu una realità.

U secondu prughjettu più grande in u duminiu di l'IoT: Smart Cities

E cità intelligenti è i prughjetti di cità intelligenti sò state trà l'implementazioni più discusse attivamente, chì sò principalmente realizate attraversu un approcciu intenzionale è integratu à l'Internet di e Cose, i dati è a cunnessione, utilizendu una cumbinazione di suluzioni è altre tecnulugie.

I prughjetti di cità intelligenti sò previsti di cresce dramaticamente mentre accumpagnanu a transizione da prughjetti di cità intelligenti tempuranei à e prime vere cità intelligenti. In fatti, sta crescita hà cuminciatu uni pochi d'anni fà è s'hè accelerata in u 2016. Frà altre cose, hè faciule vede chì i prughjetti di cità intelligenti sò unu di i principali settori IoT in pratica.

Sicondu l'analisi di un rapportu publicatu da IoT Analytics, una sucietà tedesca d'analisi IoT, i prughjetti di e cità intelligenti sò i secondi prughjetti IoT più grandi in termini di quota mundiale di prughjetti IoT, dopu à l'industria Internet. È trà i prughjetti di e cità intelligenti, l'applicazione più pupulare hè u trasportu intelligente, seguitatu da i servizii publichi intelligenti.

CITTÀ INTELLIGENTE 1

Per diventà una "vera" cità intelligente, e cità anu bisognu di un approcciu integratu chì cunnetta i prughjetti è incolla inseme a maiò parte di i dati è di e piattaforme per realizà tutti i benefici di una cità intelligente. Frà altre cose, e tecnulugie aperte è e piattaforme di dati aperti saranu chjave per passà à a prossima tappa.

IDC dice chì e piattaforme di dati aperti in u 2018 sò a prossima fruntiera in a discussione per diventà una piattaforma IoT. Mentre questu incontrerà alcuni ostaculi è ùn ci hè micca menzione specifica di e cità intelligenti, hè chjaru chì u sviluppu di tali piattaforme di dati aperti serà certamente prominente in u spaziu di e cità intelligenti.

Questa evoluzione di i dati aperti hè mintuvata in IDC FutureScape: 2017 Global IoT Forecast, induve l'impresa dice chì finu à u 40% di i guverni lucali è regiunali adupreranu l'IoT per trasfurmà l'infrastrutture cum'è i lampioni, e strade è i segnali stradali in attivi, invece di passività, da u 2019.

Quali sò i scenarii d'applicazione di e cità intelligenti?

Forse ùn pensemu micca subitu à i prughjetti ambientali intelligenti è ancu à i prughjetti d'avvertimentu d'inundazioni intelligenti, ma hè innegabile ch'elli sò cruciali in i prughjetti di cità intelligenti. Per esempiu, quandu l'inquinamentu ambientale urbanu hè messu in discussione, allora questa hè una di e ragioni principali per custruisce prughjetti di cità intelligenti, postu chì ponu furnisce benefici immediati è utili à i citadini.

Benintesa, l'esempii di cità intelligenti più populari includenu u parcheghju intelligente, a gestione intelligente di u trafficu, l'illuminazione stradale intelligente è a gestione intelligente di i rifiuti. Dettu questu, sti casi tendenu ancu à cumbinà un mischju di efficienza, risoluzione di prublemi urbani, riduzione di costi, miglioramentu di a vita in e zone urbane è messa in primu pianu di i citadini per una varietà di ragioni.

Eccu alcuni scenarii o aree d'applicazione riguardanti e cità intelligenti.

Servizii publichi, cum'è i servizii civichi, i servizii turistici, i trasporti publichi, l'identità è a gestione, è i servizii d'infurmazione.

Sicurezza publica, in settori cum'è l'illuminazione intelligente, u monitoraghju ambientale, u tracciamentu di l'attività, a pulizza, a videosorveglianza è a risposta d'emergenza

Sustenibilità, cumprese u monitoraghju ambientale, a gestione intelligente di i rifiuti è u riciclaggio, l'energia intelligente, i contatori intelligenti, l'acqua intelligente, ecc.

Infrastrutture, cumprese infrastrutture intelligenti, monitoraghju di a salute strutturale di edifici è munumenti, edifici intelligenti, irrigazione intelligente, ecc.

Trasporti: strade intelligenti, spartera di veiculi cunnessi, parcheghju intelligente, gestione intelligente di u trafficu, monitoraghju di u rumore è di l'inquinamentu, ecc.

Più integrazione di e funzioni è di i servizii di e cità intelligenti in settori cum'è l'assistenza sanitaria intelligente, l'educazione intelligente, a guvernanza intelligente, a pianificazione intelligente è i dati intelligenti/aperti, chì sò fattori chjave abilitanti per e cità intelligenti.

applicazioni di a cità samrt

Più chè una cità intelligente basata nantu à a "tecnologia"

Mentre cuminciamu à avanzà versu cità veramente intelligenti, l'opzioni riguardanti a cunnessione, u scambiu di dati, e piattaforme IoT è assai di più continueranu à evoluzione.

In particulare per parechji casi d'usu cum'è a gestione intelligente di i rifiuti o u parcheghju intelligente, a pila tecnologica IoT per l'applicazioni di e cità intelligenti d'oghje hè relativamente simplice è economica. L'ambienti urbani anu tipicamente una bona cupertura wireless per e parti mobili, ci sò nuvole, ci sò suluzioni puntuali è prudutti cuncepiti per prughjetti di cità intelligenti, è ci sò cunnessione di rete à bassa putenza (LPWAN) in parechje cità di u mondu chì sò sufficienti per parechje applicazioni.

Benchì ci sia un aspettu tecnicu impurtante in questu, ci hè assai di più in e cità intelligenti chè què. Si puderebbe ancu discute ciò chì significa "intelligente". Certamente, in a realità incredibilmente cumplessa è cumpleta di e cità intelligenti, si tratta di risponde à i bisogni di i citadini è di risolve i sfidi di e persone, di a sucietà è di e cumunità urbane.

In altre parolle: e cità cù prughjetti di cità intelligenti riesciuti ùn sò micca dimostrazioni di tecnulugia, ma piuttostu obiettivi ottenuti basati annantu à una visione olistica di l'ambiente custruitu è ​​di i bisogni umani (cumpresi i bisogni spirituali). In pratica, benintesa, ogni paese è cultura hè diversa, ancu s'è i bisogni basi sò abbastanza cumuni è implicanu obiettivi più operativi è cummerciali.

À u core di tuttu ciò chì si chjama intelligente oghje, ch'ellu si tratti di edifici intelligenti, reti intelligenti o cità intelligenti, ci hè a cunnessione è i dati, attivati ​​da una varietà di tecnulugie è tradutti in l'intelligenza chì sustene a presa di decisioni. Benintesa, questu ùn significa micca chì a cunnessione hè solu l'Internet di e Cose; e cumunità è i citadini cunnessi sò almenu altrettantu impurtanti.

Dati i numerosi sfidi mundiali cum'è l'invecchiamentu di a pupulazione è i prublemi climatichi, è ancu e "lezioni amparate" da a pandemia, hè chjaru chì hè più impurtante chè mai di rivisitare u scopu di e cità, soprattuttu perchè a dimensione suciale è a qualità di vita saranu sempre critiche.

Un studiu Accenture chì esamina i servizii publichi orientati à i citadini, chì hà esaminatu l'usu di e nuove tecnulugie, cumprese l'Internet di e Cose, hà trovu chì u miglioramentu di a satisfaczione di i citadini era effettivamente in cima à a lista. Cum'è mostra l'infografica di u studiu, u miglioramentu di a satisfaczione di l'impiegati era ancu altu (80%), è in a maiò parte di i casi, l'implementazione di nuove tecnulugie cunnesse hà purtatu à risultati tangibili.

Chì sò e sfide per ottene una cità veramente intelligente?

Mentre chì i prughjetti di cità intelligenti sò maturati è chì di novi sò stati implementati è implementati, ci vulerà parechji anni prima di pudè veramente chjamà una cità una "cità intelligente".

E cità intelligenti d'oghje sò più una visione chè un approcciu strategicu da punta à punta. Imaginate chì ci hè assai travagliu da fà nantu à l'attività, l'assi è l'infrastrutture per avè una cità veramente intelligente, è chì questu travagliu pò esse traduttu in una versione intelligente. Tuttavia, ottene una vera cità intelligente hè assai cumplessu per via di l'aspetti individuali implicati.

In una cità intelligente, tutte queste zone sò cunnesse, è questu ùn hè micca qualcosa chì si pò ottene da a notte à a mattina. Ci sò parechji prublemi legati à a storia, cum'è alcune operazioni è regulamenti, sò necessarie nuove cumpetenze, parechje cunnessione devenu esse fatte, è ci hè assai allineamentu da fà à tutti i livelli (gestione di a cità, servizii publichi, servizii di trasportu, sicurezza, infrastrutture publiche, agenzie è appaltatori di u guvernu lucale, servizii educativi, ecc.).

Inoltre, da una perspettiva tecnologica è strategica, hè chjaru chì ci vole ancu à fucalizà si nantu à a sicurità, i big data, a mobilità, u cloud è diverse tecnulugie di cunnessione, è temi ligati à l'infurmazione. Hè chjaru chì l'infurmazione, è ancu a gestione di l'infurmazione è e funzioni di i dati, sò cruciali per a cità intelligente d'oghje è di dumane.

Un'altra sfida chì ùn pò esse trascurata hè l'attitudine è a vuluntà di i citadini. È u finanziamentu di i prughjetti di cità intelligenti hè unu di l'ostaculi. In questu sensu, hè bè di vede iniziative guvernamentali, naziunali o supranaziunali, specifiche per e cità intelligenti o l'ecologia, o iniziate da attori di l'industria, cum'è u prugramma di accelerazione di u finanziamentu di l'infrastrutture urbane di Cisco.

Ma hè chjaru chì sta cumplessità ùn ferma micca a crescita di e cità intelligenti è di i prughjetti di cità intelligenti. Mentre e cità spartenu e so sperienze è sviluppanu prughjetti intelligenti cù benefizii chjari, anu l'uppurtunità di sviluppà a so cumpetenza è amparà da i fallimenti putenziali. Cù una carta stradale in mente chì include una varietà di parti interessate, questu allargarà assai e pussibilità di i prughjetti interim attuali di cità intelligenti in un futuru più luntanu è più integratu.

Aduttate una visione più larga di e cità intelligenti

Mentre chì e cità intelligenti sò inevitabilmente assuciate à a tecnulugia, a visione di una cità intelligente hè assai più cà què. Unu di l'essenziali di una cità intelligente hè l'usu di a tecnulugia adatta per migliurà a qualità generale di a vita in una cità.

 

Cù a crescita di a pupulazione di u pianeta, ci vole à custruisce nove cità è e zone urbane esistenti cuntinueghjanu à cresce. Quandu hè aduprata currettamente, a tecnulugia hè cruciale per risponde à sti sfidi è aiutà à risolve i numerosi sfidi chì affruntanu e cità d'oghje. Tuttavia, per creà veramente un mondu di cità intelligente, hè necessaria una perspettiva più larga.

A maiò parte di i prufessiunali anu una visione più larga di e cità intelligenti, sia in termini d'ubbiettivi sia di tecnulugia, è altri chjamanu qualsiasi applicazione mobile sviluppata da qualsiasi settore una applicazione di cità intelligente.

1. Una perspettiva umana al di là di a tecnulugia intelligente: fà di e cità lochi megliu induve campà

Indipendentemente da quantu intelligenti sianu e nostre tecnulugie intelligenti è quantu intelligenti sianu da aduprà, ci vole à trattà alcuni elementi basi - l'esseri umani, principalmente da 5 perspettive, cumprese a sicurezza è a fiducia, l'inclusione è a participazione, a vuluntà di cambià, a vuluntà d'agisce, a cuesione suciale, ecc.

Jerry Hultin, presidente di u Global Future Group, presidente di u Smart City Expo World Congress Advisory Board, è un espertu di cità intelligenti, hà dettu: "Pudemu fà assai cose, ma in fine, duvemu cumincià cù noi stessi".

A cuesione suciale hè u tessutu di a cità induve a ghjente vole campà, amà, cresce, amparà è curà si, u tessutu di u mondu di a cità intelligente. Cum'è sughjetti di e cità, i citadini anu a vuluntà di participà, di cambià è d'agisce. Ma in parechje cità, ùn si sentenu micca inclusi o dumandati à participà, è questu hè particularmente veru trà pupulazioni specifiche è in i paesi induve ci hè una grande attenzione à a tecnulugia di a cità intelligente per migliurà u corpu civicu, ma menu attenzione à i diritti umani fundamentali è a participazione.

Inoltre, a tecnulugia pò aiutà à migliurà a sicurità, ma chì ne hè di a fiducia ? Dopu à l'attacchi, i disordini pulitichi, i disastri naturali, i scandali pulitichi, o ancu solu l'incertezza chì vene cù i tempi chì cambianu dramaticamente in parechje cità di u mondu, ci hè poca speranza chì a fiducia di a ghjente sia assai diminuita in i miglioramenti di e cità intelligenti.

Hè per quessa ch'ellu hè impurtante ricunnosce l'individualità di ogni cità è paese; hè impurtante cunsiderà i citadini individuali; è hè impurtante studià e dinamiche in e cumunità, e cità è i gruppi di citadini è e so interazzione cù l'ecosistema in crescita è e tecnulugie cunnesse in e cità intelligenti.

2. Definizione è visione di a cità intelligente da a perspettiva di u muvimentu

U cuncettu, a visione, a definizione è a realità di una cità intelligente sò in costante evoluzione.

In parechji sensi, hè una bona cosa chì a definizione di una cità intelligente ùn sia micca scritta in petra. Una cità, per ùn dì micca una zona urbana, hè un urganisimu è un ecosistema chì hà una vita propria è hè custituitu da parechji cumpunenti in muvimentu, viventi è cunnessi, principalmente citadini, travagliadori, visitatori, studienti, eccetera.

Una definizione universalmente valida di una "cità intelligente" ignurerebbe a natura altamente dinamica, cambiante è diversa di una cità.

Riduce e cità intelligenti à tecnulugie chì ottenenu risultati per mezu di l'usu di dispositivi cunnessi, sistemi, rete d'infurmazione è, infine, insights da l'intelligenza basata nantu à dati cunnessa è attuabile hè un modu per definisce una cità intelligente. Ma ignora e diverse priorità di e cità è di e nazioni, ignora l'aspetti culturali è mette a tecnulugia in primu pianu per una varietà d'ubbiettivi.

Ma ancu s'è no ci limitemu à u livellu tecnologicu, hè faciule di perde di vista u fattu chì a tecnulugia hè ancu in muvimentu custante è acceleratu, cù nuove pussibilità chì emergenu, cum'è emergenu novi sfidi à u livellu di e cità è di e cumunità in generale. Ùn sò micca solu e tecnulugie chì emergenu, ma ancu e percezioni è l'attitudini chì a ghjente hà nantu à quelle tecnulugie, cum'è sò à u livellu di e cità, di e cumunità è di e nazioni in generale.

Perchè certe tecnulugie sò fattori chì permettenu di gestisce megliu e cità, di serve i citadini è di preparassi per e sfide attuali è future. Per altri, u modu in cui i citadini sò impegnati è u modu in cui e cità sò gestite diventa almenu altrettantu impurtante à u livellu tecnologicu.

Dunque, ancu s'è no ci attenemu à a definizione basica di a cità intelligente in e so radiche tecnologiche, ùn ci hè nisuna ragione per chì questu ùn possi cambià, è cambierà efficacemente à misura chì l'opinioni nantu à u rolu è u locu di a tecnulugia cuntinueghjanu à evoluzione.

Inoltre, e cità è e sucietà, è e visioni di e cità, ùn solu varianu da regione à regione, da locu à locu, è ancu trà i diversi gruppi demografichi in una cità, ma evoluiscenu ancu cù u tempu.

ciò chì face una cità intelligente_pdf


Data di publicazione: 8 di ferraghju 2023
Chat in linea WhatsApp!