Editore: Ulink Media
In a seconda metà di u 2021, a startup spaziale britannica SpaceLacuna hà utilizatu per a prima volta un radiotelescopiu in Dwingeloo, in i Paesi Bassi, per riflette LoRa da a luna. Questu hè statu sicuramente un esperimentu impressiunante in termini di qualità di l'acquisizione di dati, postu chì unu di i missaghji cunteneva ancu un quadru LoRaWAN® cumpletu.
Lacuna Speed usa un inseme di satelliti in orbita terrestre bassa per riceve informazioni da sensori integrati cù l'equipaggiu LoRa di Semtech è a tecnulugia di radiofrequenza terrestre. U satellitu sorvola i poli di a terra ogni 100 minuti à un'altitudine di 500 chilometri. Mentre a terra gira, i satelliti coprenu u globu. LoRaWAN hè utilizatu da i satelliti, ciò chì risparmia a durata di a batteria, è i missaghji sò almacenati per un cortu periodu finu à chì passanu per una rete di stazioni terrestri. I dati sò poi trasmessi à una applicazione nantu à una rete terrestre o ponu esse visualizzati nantu à una applicazione basata nantu à u Web.
Sta volta, u signale LoRa mandatu da lacuna Speed hà duratu 2,44 secondi è hè statu ricevutu da u listessu chip, cù una distanza di propagazione di circa 730.360 chilometri, chì pò esse a distanza più longa di trasmissione di missaghji LoRa finu à avà.
Quandu si tratta di cumunicazione satellitare-terra basata annantu à a tecnulugia LoRa, una tappa impurtante hè stata righjunta à a cunferenza TTN (TheThings Network) in ferraghju 2018, dimustrendu a pussibilità di l'applicazione di LoRa in l'Internet di e cose via satellitu. Durante una dimustrazione in diretta, u ricevitore hà rilevatu signali LoRa da un satellitu in orbita bassa.
Oghje, l'usu di e tecnulugie IoT esistenti à bassa putenza è longa distanza cum'è LoRa o NB-IoT per furnisce una cumunicazione diretta trà i dispusitivi IoT è i satelliti in orbita intornu à u globu pò esse cunsideratu cum'è parte di u mercatu WAN à bassa putenza. Queste tecnulugie sò un'applicazione interessante finu à chì u so valore cummerciale sia largamente accettatu.
Semtech hà lanciatu LR-FHSS per riempie u gap di u mercatu in a connettività IoT
Semtech hà travagliatu annantu à LR-FHSS dapoi uni pochi d'anni è hà annunziatu ufficialmente l'aghjunta di u supportu LR-FHSS à a piattaforma LoRa à a fine di u 2021.
LR-FHSS hè chjamatu LongRange - Frequency Hopping SpreadSpectrum. Cum'è LoRa, hè una tecnulugia di modulazione di stratu fisicu cù a maiò parte di e stesse prestazioni cum'è LoRa, cum'è a sensibilità, u supportu di larghezza di banda, ecc.
LR-FHSS hè teoricamente capace di supportà milioni di nodi finali, ciò chì aumenta significativamente a capacità di a rete è risolve u prublema di congestione di u canale chì prima limitava a crescita di LoRaWAN. Inoltre, LR-FHSS hà una alta anti-interferenza, allevia a collisione di pacchetti migliorandu l'efficienza spettrale è hà una capacità di modulazione di salto di frequenza in uplink.
Cù l'integrazione di LR-FHSS, LoRa hè più adattatu per l'applicazioni cù terminali densi è grandi pacchetti di dati. Dunque, u prugramma satellitare LoRa cù funzioni LR-FHSS integrate hà parechji vantaghji:
1. Pò accede à dece volte a capacità di u terminal di a rete LoRa.
2. A distanza di trasmissione hè più longa, finu à 600-1600 km;
3. Anti-interferenza più forte;
4. Costi più bassi sò stati ottenuti, cumpresi i costi di gestione è di implementazione (ùn hè necessariu sviluppà alcun hardware supplementu è sò dispunibili e so capacità di cumunicazione via satellitu).
I ricetrasmettitori LoRaSX1261, SX1262 di Semtech è e piattaforme LoRaEdgeTM, è ancu u disignu di riferimentu di u gateway V2.1, sò digià supportati da lr-fhss. Dunque, in l'applicazioni pratiche, l'aghjurnamentu di u software è a sustituzione di u terminale LoRa è di u gateway ponu prima migliurà a capacità di a rete è a capacità anti-interferenza. Per e rete LoRaWAN induve hè statu implementatu u gateway V2.1, l'operatori ponu attivà a nova funzione per mezu di un simplice aghjurnamentu di u firmware di u gateway.
LR integratu – FHSS
LoRa cuntinueghja à allargà u so portafogliu d'applicazioni
BergInsight, un istitutu di ricerca di mercatu di l'Internet di e Cose, hà publicatu un rapportu di ricerca nantu à l'IoT satellitare. I dati anu dimustratu chì, malgradu l'impattu negativu di COVID-19, u numeru di utilizatori di l'IoT satellitare in u mondu hè cresciutu finu à 3,4 milioni in u 2020. Si prevede chì l'utilizatori mundiali di l'IoT satellitare cresceranu à un tassu di crescita annuale annuale di 35,8% in i prossimi anni, righjunghjendu 15,7 milioni in u 2025.
Attualmente, solu u 10% di e regioni di u mondu anu accessu à i servizii di cumunicazione satellitare, ciò chì furnisce un vastu spaziu di mercatu per u sviluppu di l'IoT satellitare è ancu una opportunità per l'IoT satellitare à bassa putenza.
LR-FHSS stimulerà ancu u spiegamentu di LoRa in u mondu sanu. L'aghjunta di SUPPORT per LR-FHSS à a piattaforma di LoRa ùn solu l'aiuterà à furnisce una cunnessione più economica è ubiqua in e zone remote, ma marcarà ancu un passu significativu versu u spiegamentu di l'IoT à grande scala in zone densamente popolate. Prumoverà ulteriormente u spiegamentu glubale di LoRa è espanderà ulteriormente l'applicazioni innovative:
-
Supporta i servizii IoT satellitari
LR-FHSS permette à i satelliti di cunnette si à vaste zone remote di u globu, sustinendu i bisogni di pusizionamentu è di trasmissione di dati di e zone senza cupertura di rete. I casi d'usu di LoRa includenu u tracciamentu di a fauna salvatica, a lucalizazione di i container nantu à e navi in mare, a lucalizazione di u bestiame in i pascoli, e soluzioni agricule intelligenti per migliurà i rendimenti di e culture è u tracciamentu di l'attività di distribuzione glubale per migliurà l'efficienza di a catena di furnimentu.
-
Supportu per un scambiu di dati più frequente
In l'applicazioni LoRa precedenti, cum'è a logistica è u seguimentu di l'assi, l'edificii è i parchi intelligenti, e case intelligenti è e cumunità intelligenti, u numeru di semafori modulati LoRa in aria aumenterà significativamente per via di signali più longhi è scambii di signali più frequenti in queste applicazioni. U prublema di congestione di i canali risultante cù u sviluppu LoRaWAN pò ancu esse risoltu aghjurnendu i terminali LoRa è rimpiazzendu i gateway.
-
Migliurà a cupertura di prufundità interna
In più di espande a capacità di a rete, LR-FHSS permette nodi terminali interni più profondi in a stessa infrastruttura di rete, aumentendu a scalabilità di grandi prughjetti IoT. LoRa, per esempiu, hè a tecnulugia di scelta in u mercatu mundiale di i contatori intelligenti, è una copertura interna migliorata rinfurzerà ulteriormente a so pusizione.
Sempre più attori in l'Internet di e cose via satellitu à bassa putenza
I prughjetti di satelliti LoRa d'oltremare cuntinueghjanu à emerge
McKinsey hà previstu chì l'IoT basatu annantu à u spaziu puderia valere trà 560 è 850 miliardi di dollari da u 2025, ciò chì hè probabilmente a ragione principale per a quale tante cumpagnie stanu perseguendu u mercatu. Attualmente, quasi decine di pruduttori anu prupostu piani di rete IoT satellitare.
Da u puntu di vista di u mercatu straneru, l'IoT satellitare hè un duminiu impurtante di l'innuvazione in u mercatu di l'IoT. LoRa, cum'è parte di l'Internet di e Cose satellitari à bassa putenza, hà vistu una quantità di applicazioni in i mercati stranieri:
In u 2019, Space Lacuna è Miromico anu iniziatu e prove cummerciali di u prughjettu LoRa Satellite IoT, chì hè statu applicatu cù successu à l'agricultura, à u monitoraghju ambientale o à u seguimentu di l'assi l'annu dopu. Utilizendu LoRaWAN, i dispositivi IoT alimentati da batteria ponu allargà a so vita di serviziu è risparmià nantu à i costi di funziunamentu è di manutenzione.
L'IRNAS hà collaboratu cù Space Lacuna per esplorà novi usi per a tecnulugia LoRaWAN, cumprese u seguimentu di a fauna salvatica in Antartide è e boe chì utilizanu a rete di LoRaWAN per implementà rete dense di sensori in l'ambiente marinu per supportà l'applicazioni di ormeggio è u rafting.
Swarm (acquistu da Space X) hà integratu i dispusitivi LoRa di Semtech in e so suluzioni di cunnessione per permette a cumunicazione bidirezionale trà i satelliti in orbita terrestre bassa. Hà apertu novi scenarii d'usu di l'Internet di e Cose (IoT) per Swarm in settori cum'è a logistica, l'agricultura, e vitture cunnesse è l'energia.
Inmarsat hà collaboratu cù Actility per furmà a rete Inmarsat LoRaWAN, una piattaforma basata annantu à a rete dorsale Inmarsat ELERA chì furnisce una ricchezza di suluzioni per i clienti IoT in settori cum'è l'agricultura, l'energia, u petroliu è u gasu, l'estrazione mineraria è a logistica.
À a fine
In tuttu u mercatu straneru, ùn ci sò micca solu parechje applicazioni mature di u prugettu. Omnispace, EchoStarMobile, Lunark è parechji altri cercanu di sfruttà a rete di LoRaWAN per offre servizii IoT à un costu più bassu, cù una capacità più grande è una cupertura più larga.
Ancu s'è a tecnulugia LoRa pò ancu esse aduprata per riempie e lacune in e zone rurale è in l'oceani chì ùn anu micca una cupertura Internet tradiziunale, hè un ottimu modu per affruntà "l'Internet di tuttu".
Tuttavia, da u puntu di vista di u mercatu domesticu, u sviluppu di LoRa in questu aspettu hè sempre in i so primi tempi. In paragone cù l'esteru, scontra più difficultà: da u latu di a dumanda, a cupertura di a rete inmarsat hè digià assai bona è i dati ponu esse trasmessi in e duie direzzione, dunque ùn hè micca forte; In termini d'applicazione, a Cina hè sempre relativamente limitata, fucalizendu principalmente nantu à i prughjetti di container. In vista di e ragioni sopra menzionate, hè difficiule per l'imprese satellitari domestiche di prumove l'applicazione di LR-FHSS. In termini di capitale, i prughjetti di stu tipu dipendenu in larga misura da l'input di capitale per via di grandi incertezze, prughjetti grandi o chjuchi è cicli longhi.
Data di publicazione: 18 d'aprile 2022