Autore: Ulink Media
Dapoi chì a CSA Connectivity Standards Alliance (prima Zigbee Alliance) hà publicatu Matter 1.0 in uttrovi di l'annu scorsu, i pruduttori naziunali è internaziunali di case intelligenti cum'è Amazon, Apple, Google, LG, Samsung, OPPO, Graffiti Intelligence, Xiaodu, ecc. anu acceleratu u sviluppu di u supportu per u protocolu Matter, è i venditori di dispositivi finali anu ancu seguitu attivamente l'esempiu.
In maghju di quest'annu, hè stata publicata a versione 1.1 di Matter, ottimizendu l'assistenza è l'esperienza di sviluppu per i dispositivi alimentati da batteria. Recentemente, u CSA Connectivity Standards Consortium hà ripubblicatu a versione 1.2 di Matter. Chì sò l'ultimi cambiamenti in u standard Matter aggiornatu ? Chì sò l'ultimi cambiamenti in u standard Matter aggiornatu ? Cumu pò u mercatu cinese di e case intelligenti prufittà di u standard Matter ?
Quì sottu, analizeraghju u statu attuale di sviluppu di Matter è l'effettu di guida di u mercatu chì l'aghjurnamentu Matter1.2 pò purtà.
01 L'effettu propulsivu di a Materia
Sicondu l'ultimi dati nant'à u situ ufficiale, a CSA Alliance hà 33 membri iniziatori, è più di 350 cumpagnie participanu digià attivamente è cuntribuiscenu à l'ecosistema di u standard Matter. Parechji pruduttori di dispositivi, ecosistemi, laboratori di prova è venditori di chip anu cuntribuitu ognunu à u successu di u standard Matter in i so modi significativi per u mercatu è i clienti.
Solu un annu dopu à a so publicazione cum'è u standard di casa intelligente u più discussu, u standard Matter hè digià statu integratu in più chipset, più varianti di dispositivi, è aghjuntu à più dispositivi in u mercatu. Attualmente, ci sò più di 1.800 prudutti, applicazioni è piattaforme software Matter certificati.
Per e piattaforme mainstream, Matter hè digià cumpatibile cù Amazon Alexa, Apple HomeKit, Google Home è Samsung SmartThings.
In quantu à u mercatu cinese, hè statu qualchì tempu chì i dispusitivi Matter sò stati ufficialmente prudutti in massa in u paese, ciò chì face di a Cina a più grande fonte di pruduttori di dispusitivi in l'ecosistema Matter. Di i più di 1.800 prudutti è cumpunenti software certificati, u 60% sò di membri cinesi.
Si dice chì a Cina abbia tutta a catena di valore, da i pruduttori di chip à i fornitori di servizii, cum'è i laboratori di prova è l'Autorità di Attestazione di Prodotti (PAA). Per accelerà l'arrivu di Matter in u mercatu cinese, u Consorziu CSA hà creatu un "Gruppu di Membri di u Consorziu Cina CSA" (CMGC) dedicatu, chì hè custituitu da circa 40 membri interessati à u mercatu cinese, è hè dedicatu à prumove l'adozione di standard d'interconnessione è à facilità discussioni tecniche in u mercatu cinese.
In quantu à i tipi di prudutti supportati da Matter, u primu batch di tipi di dispositivi supportati sò: illuminazione è elettricità (lampadine, prese, interruttori), cuntrolli HVAC, tende è tendaggi, serrature di porte, dispositivi di riproduzione multimediale, sicurezza è sensori (magneti di porte, allarmi), dispositivi di bridging (gateway) è dispositivi di cuntrollu (telefoni cellulari, altoparlanti intelligenti è pannelli centrali è altri dispositivi cù una app di cuntrollu integrata).
Mentre u sviluppu di Matter cuntinueghja, serà aghjurnatu una o duie volte à l'annu, cù aghjurnamenti chì si cuncentranu nantu à trè aree principali: nuove aghjunte di funzionalità (per esempiu, tipi di dispositivi), miglioramenti di e specifiche tecniche è miglioramenti à u SDK è à e capacità di test.

In quantu à a prospettiva d'applicazione di Matter, u mercatu hè assai cunfidente in Matter sottu à i so multipli vantaghji. Stu modu unificatu è affidabile d'accessu à a rete ùn solu farà cresce l'esperienza di i cunsumatori in a casa intelligente, ma spingerà ancu i sviluppatori immubiliari è e cumpagnie di gestione di edifici à rivalutà l'impurtanza di u sviluppu à grande scala di a casa intelligente, facendu chì l'industria scoppi di più energia.
Sicondu ABI Research, un'urganizazione di ricerca prufessiunale, u protocolu Matter hè u primu protocolu in u settore di a casa intelligente cù un grande appellu. Sicondu ABI Research, da u 2022 à u 2030, un totale cumulativu di 5,5 miliardi di dispositivi Matter seranu spediti, è da u 2030, più di 1,5 miliardi di prudutti certificati Matter seranu spediti annualmente.
U tassu di penetrazione di e case intelligenti in regioni cum'è l'Asia Pacifica, l'Europa è l'America Latina serà rapidamente stimulatu da u forte impulsu di l'accordu Matter.
In generale, pare chì u starburst di Matter sia statu imparabile, ciò chì mostra ancu u desideriu di u mercatu di e case intelligenti per un ecosistema unificatu.
02 Spaziu di migliurazione in u novu accordu
Questa versione di Matter 1.2 include nove novi tipi di dispositivi è revisioni è estensioni à e categurie di prudutti esistenti, è ancu miglioramenti significativi à e specifiche, SDK, pulitiche di certificazione è strumenti di test esistenti.
Nove novi tipi di dispositivi:
1. Frigoriferi - In più di u cuntrollu è di u monitoraghju di a temperatura di basa, questu tipu di dispusitivu s'applica à altri dispusitivi cunnessi cum'è i congelatori è ancu i frigoriferi per vinu è sottaceti.
2. Climatizatori d'aria - Mentre chì u sistema HVAC è i termostati sò diventati Matter 1.0, i climatizatori d'aria autonomi cù cuntrollu di a temperatura è di a modalità di ventilazione sò avà supportati.
3. Lavastoviglie - Sò incluse funzioni basiche cum'è l'avviu remotu è e notifiche di prugressu. Sò ancu supportati l'allarmi di a lavastoviglie, chì coprenu errori operativi cum'è l'approvvigionamentu è u scaricu di l'acqua, a temperatura è l'errori di serratura di a porta.
4. Lavatrice - E notificazioni di prugressu, cum'è u cumpletamentu di u ciclu, ponu esse mandate via Matter. A versione di Matter di l'asciugatrice serà supportata in u futuru.
5. Spazzatrice - In più di e funzioni basiche cum'è l'avviu remotu è e notifiche di prugressu, sò supportate funzioni chjave cum'è i modi di pulizia (aspirazione a secco vs. pulizia bagnata) è altri dettagli di statu (statu di a spazzola, rapporti d'errore, statu di carica).
6. Allarmi di fumu è monossidu di carbonu - Quessi allarmi supportanu notifiche è ancu segnali d'alerta audio è visuale. Sò ancu supportati l'alerte riguardanti u statu di a batteria è e notifiche di fine vita. Quessi allarmi supportanu ancu l'autotest. L'allarmi di monossidu di carbonu supportanu u rilevamentu di a concentrazione cum'è un puntu di dati supplementu.
7. Sensori di qualità di l'aria - I sensori supportati catturanu è riportanu: PM1, PM 2.5, PM 10, CO2, NO2, VOC, CO, ozonu, radon è formaldeide. Inoltre, l'aghjunta di cluster di qualità di l'aria permette à i dispositivi Matter di furnisce informazioni AQI basate nantu à a pusizione di u dispusitivu.
8. Purificatore d'aria - U purificatore utilizza u tipu di dispusitivu di sensore di qualità di l'aria per furnisce informazioni di rilevamentu è include ancu funzioni per altri tipi di dispusitivi cum'è ventilatori (obbligatori) è termostati (opzionale). U purificatore d'aria include ancu u monitoraghju di e risorse di cunsumu chì notifica u statu di u filtru (i filtri HEPA è di carbone attivu sò supportati in 1.2).
9. Ventilatori -Matter 1.2 include u supportu per i ventilatori cum'è un tipu di dispusitivu separatu è certificabile. I ventilatori supportanu avà u muvimentu cum'è Rock/Oscillate è novi modi cum'è Natural Breeze è Sleep Breeze. Altre migliurazioni includenu a capacità di cambià a direzzione di u flussu d'aria (in avanti è in daretu) è i cumandamenti step per cambià a velocità di u flussu d'aria.
Migliuramenti di u core:
1. Serrature di porte à scrocco - I miglioramenti per u mercatu europeu catturanu cunfigurazioni cumuni di unità di serratura à combinazione di scrocco è catenaccio.
2. Aspettu di u dispusitivu - Hè stata aghjunta una descrizzione di l'aspettu di u dispusitivu per pudè discrive i dispusitivi in termini di culore è finitura. Questu permetterà una rapprisentazione utile di i dispusitivi trà i clienti.
3. Cumposizione di dispositivi è punti finali - I dispositivi ponu avà esse cumposti da gerarchie di punti finali cumplesse, chì permettenu una modellazione precisa di apparecchi, interruttori multi-unità è apparecchi di illuminazione multipli.
4. Etichette Semantiche - Fornisce un modu interoperabile per discrive gruppi cumuni è punti finali di locu è Materia funzionale semantica per permette un rendering è applicazioni coerenti trà diversi clienti. Per esempiu, l'etichette semantiche ponu esse aduprate per rapprisintà a locu è a funzione di ogni buttone nantu à un telecomandu multi-buttone.
5. Descrizzione generale di i stati di funziunamentu di i dispusitivi - Esprime i sfarenti modi di funziunamentu di un dispusitivu in modu genericu faciliterà a generazione di novi Materie di tipu di dispusitivu in e versioni future è assicurerà u so supportu basicu per diversi clienti.
Migliuramenti sottu u cappotto: Matter SDK è Strumenti di Test
Matter 1.2 porta miglioramenti significativi à u prugramma di test è certificazione per aiutà l'imprese à mette i so prudutti (hardware, software, chipset è applicazioni) in u mercatu più rapidamente. Sti miglioramenti beneficeranu a cumunità di sviluppatori in generale è l'ecosistema di Matter.
Novu Supportu di Piattaforma in SDK - U Matter 1.2 SDK hè avà dispunibule per e nuove piattaforme, dendu à i sviluppatori più modi per custruisce novi prudutti cù Matter.
Sviluppu di Test di Materia Migliuratu - L'arnesi di test sò una parte cruciale per assicurà una implementazione curretta di a specificazione è di a so funzionalità. L'arnesi di test sò avà dispunibili via open source, ciò chì facilita à i sviluppatori di Matter di cuntribuisce à l'arnesi (migliuralli) è assicurendu chì utilizanu l'ultima versione (cù tutte e funzionalità è e correzioni di bug).
Cum'è una tecnulugia guidata da u mercatu, i novi tipi di dispositivi, e funzioni è l'aghjurnamenti chì ne facenu una versione di specificazione Matter sò u risultatu di l'impegnu di e cumpagnie membre in parechje tappe di creazione, implementazione è test. Recentemente, parechji membri si sò riuniti per testà a versione 1.2 in dui lochi in Cina è in Europa per validà l'aghjurnamenti di a specificazione.
03 Una visione chjara di l'avvene
Quali sò i fattori favurevuli
Attualmente, parechji pruduttori naziunali anu participatu à u lanciu è à a prumuzione di Matter, ma paragunatu à l'abbracciu attivu di u standard Matter da parte di l'ecosistema di case intelligenti à l'esteru, l'imprese naziunali parenu esse generalmente prudenti in l'attesa. Oltre à e preoccupazioni per u lentu sbarcu in u mercatu domesticu è l'altu costu di a certificazione standard, ci sò ancu preoccupazioni per a difficultà di spartera di rete sottu u ghjocu di varie piattaforme.
Ma à u listessu tempu, ci sò ancu parechji fattori favurevuli à u mercatu cinese.
1. U putenziale cumpletu di u mercatu di e case intelligenti cuntinueghja à liberà si
Sicondu i dati di Statista, si prevede chì, da u 2026, a dimensione di u mercatu naziunale di e case intelligenti duveria ghjunghje à 45,3 miliardi di dollari. Tuttavia, u tassu di penetrazione di e case intelligenti in Cina, chì hè di 13%, hè sempre à un livellu bassu, cù a maiò parte di e categurie di case intelligenti chì anu un tassu di penetrazione inferiore à u 10%. I sperti di l'industria credenu chì, cù l'introduzione di una seria di pulitiche naziunali nantu à a ricreazione in casa, l'invecchiamentu è u risparmiu energeticu à doppia emissione di carbone, l'integrazione di e case intelligenti è a so prufundità pò prumove ulteriormente u sviluppu generale di l'industria di e case intelligenti.
2. Matter aiuta e piccule è medie imprese (PMI) à coglie nuove opportunità cummerciale "in mare".
Attualmente, a casa intelligente domestica hè principalmente cuncintrata in u mercatu immubiliare, di strati piani è altri mercati di preinstallazione, mentre chì i cunsumatori stranieri tendenu à piglià l'iniziativa di cumprà prudutti per a cunfigurazione DIY. I diversi bisogni di i mercati naziunali è stranieri offrenu ancu diverse opportunità per i pruduttori naziunali in vari segmenti industriali. Basatu annantu à i canali tecnologichi è l'ecosistema di Matter, pò realizà l'interconnessione è l'interoperabilità di a casa intelligente trà piattaforme, nuvole è protokolli, chì à cortu termine pò aiutà più piccule è medie imprese à ottene nuove opportunità cummerciale, è in u futuru, à misura chì l'ecosistema matura è cresce pianu pianu, si crede chì alimenterà ulteriormente u mercatu di i cunsumatori di case intelligenti domestiche. In particulare, l'innuvazione di u serviziu di scena intelligente per tutta a casa centrata nantu à u spaziu di vita umanu serà di grande benefiziu.
3. Canali offline per prumove l'aghjurnamentu di l'esperienza di l'utente
Attualmente, l'aspettative di u mercatu domesticu per Matter sò più focalizate nantu à l'equipaggiu per andà à l'esteru, ma cù a ripresa di u cunsumu dopu à l'epidemia, un gran numeru di pruduttori di case intelligenti è ancu di piattaforme stanu facendu sforzi per diventà una tendenza maiò in i negozii offline. Basatu annantu à a custruzzione di l'ecologia di a scena in u canale di u magazinu, l'esistenza di Matter permetterà à l'esperienza di l'utente di fà un grande passu avanti, l'equipaggiu spaziale lucale originale ùn pò micca ottene u fenomenu di a connettività hè statu assai migliuratu, spinghjendu cusì i cunsumatori à ghjunghje à un livellu più altu d'intenzione di compra nantu à a basa di una sperienza reale.
In generale, u valore di a Materia hè multidimensionale.
Per l'utilizatori, l'arrivu di Matter massimizerà a gamma di scelte per l'utilizatori, chì ùn sò più limitati da l'ecosistema à ciclu chjusu di e marche è attribuiscenu più impurtanza à a libera scelta di l'aspettu di u produttu, a qualità, a funziunalità è altre dimensioni.
Per l'ecologia industriale, Matter accelera l'integrazione di l'ecosistema mundiale di e case intelligenti è di l'imprese, è hè un catalizatore impurtante per stimulà tuttu u mercatu di e case intelligenti.
In fatti, l'emergenza di Matter ùn hè micca solu un benefiziu maiò per l'industria di a casa intelligente, ma diventerà ancu una di e forze motrici impurtanti di a "nova era" di l'IoT in u futuru per via di u saltu di marca è di l'aggregazione cumpleta di a catena di valore IoT chì porta.
Data di publicazione: 26 d'ottobre di u 2023