Chì ghjè l'IoT ?
L'Internet di e Cose (IoT) hè un gruppu di dispusitivi cunnessi à Internet. Pudete pensà à dispusitivi cum'è l'urdinatori portatili o i televisori intelligenti, ma l'IoT si stende al di là di questu. Imaginate un dispusitivu elettronicu in u passatu chì ùn era micca cunnessu à Internet, cum'è a fotocopiatrice, u frigorifero in casa o a macchina di caffè in a sala di pausa. L'Internet di e Cose si riferisce à tutti i dispusitivi chì ponu cunnette si à Internet, ancu quelli inusuali. Quasi ogni dispusitivu cù un switch oghje hà u putenziale di cunnette si à Internet è diventà parte di l'IoT.
Perchè tutti parlanu di IoT avà?
L'IoT hè un tema caldu perchè avemu capitu quante cose ponu esse cunnesse à Internet è cumu questu affetterà l'imprese. Una cumbinazione di fattori face di l'IoT un tema degne di discussione, cumpresi:
- Un approcciu più efficace in termini di costi per a custruzzione di apparecchiature basate nantu à a tecnulugia
- Sempre più prudutti sò cumpatibili cù u Wi-Fi
- L'usu di i smartphones cresce rapidamente
- A capacità di trasfurmà un smartphone in un controller per altri dispositivi
Per tutte ste ragioni, l'IoT ùn hè più solu un termine IT. Hè un termine chì ogni pruprietariu d'impresa duveria cunnosce.
Quali sò l'applicazioni IoT più cumuni in u locu di travagliu?
Studi anu dimustratu chì i dispusitivi IoT ponu migliurà l'operazioni cummerciale. Sicondu Gartner, a produttività di l'impiegati, u monitoraghju remotu è i prucessi ottimizzati sò i principali vantaghji IoT chì l'imprese ponu ottene.
Ma à chì s'assumiglia l'IoT in una sucietà ? Ogni impresa hè diversa, ma eccu uni pochi di esempi di cunnessione IoT in u locu di travagliu :
- E serrature intelligenti permettenu à i dirigenti di apre e porte cù i so smartphones, dendu accessu à i fornitori u sabbatu.
- I termostati è e luci cuntrullati in modu intelligente ponu esse accesi è spenti per risparmià costi energetichi.
- L'assistenti vocali, cum'è Siri o Alexa, facilitanu a presa di note, l'impostazione di promemoria, l'accessu à i calendarii o l'inviu di email.
- I sensori cunnessi à a stampante ponu rilevà a mancanza di tinta è fà automaticamente ordini per più tinta.
- E camere CCTV permettenu di trasmette cuntenutu in streaming via Internet.
Chì duvete sapè nantu à a sicurezza IoT?
I dispusitivi cunnessi ponu esse un veru impulsu per a vostra attività, ma qualsiasi dispusitivu cunnessu à Internet pò esse vulnerabile à l'attacchi cibernetici.
Sicondu 451 Research, u 55% di i prufessiunali IT indicanu a sicurità IoT cum'è a so massima priorità. Da i servitori d'impresa à u almacenamentu in nuvola, i cibercriminali ponu truvà un modu per sfruttà l'infurmazioni in parechji punti in l'ecosistema IoT. Ciò ùn significa micca chì duvete ghjittà a vostra tableta di travagliu è aduprà carta è penna invece. Significa solu chì duvete piglià a sicurità IoT seriamente. Eccu alcuni cunsiglii di sicurità IoT:
- Monitoraghju di i dispusitivi mobili
Assicuratevi chì i dispusitivi mobili cum'è e tablette sianu registrati è bluccati à a fine di ogni ghjornu di travagliu. Sè a tabletta hè persa, i dati è l'infurmazioni ponu esse accessibili è pirate. Assicuratevi di utilizà password d'accessu forti o funzioni biometriche in modu chì nimu ùn possi accede à un dispusitivu persu o arrubatu senza autorizazione. Aduprate prudutti di sicurezza chì limitanu l'applicazioni in esecuzione nantu à u dispusitivu, isolanu i dati cummerciali è persunali, è sguassanu i dati cummerciali sè u dispusitivu hè arrubatu.
- Implementà l'aghjurnamenti automatichi di l'antivirus
Avete bisognu d'installà un software nant'à tutti i dispusitivi per prutegevi contr'à i virus chì permettenu à i pirati informàtichi d'accede à i vostri sistemi è dati. Cunfigurà l'aghjurnamenti automatichi di l'antivirus per prutege i dispusitivi da l'attacchi di rete.
- Sò necessarie credenziali di login forti
Parechje persone utilizanu u listessu nome d'utilizatore è a listessa password per ogni dispusitivu ch'elli utilizanu. Mentre chì e persone sò più propensi à ricurdà si di ste credenziali, i cibercriminali sò ancu più propensi à lancià attacchi di pirateria. Assicuratevi chì ogni nome d'utilizatore sia unicu per ogni impiegatu è chì richieda una password forte. Cambiate sempre a password predefinita nantu à un novu dispusitivu. Ùn riutilizate mai a listessa password trà i dispusitivi.
- Implementà a crittografia end-to-end
I dispusitivi in rete si cumunicanu trà di elli, è quandu u facenu, i dati sò trasferiti da un puntu à l'altru. Avete bisognu di criptà i dati à ogni intersezzione. In altre parolle, avete bisognu di una crittografia end-to-end per prutege l'infurmazioni mentre viaghjanu da un puntu à l'altru.
- Assicuratevi chì l'aghjurnamenti di l'equipaggiu è di u software sianu dispunibili è installati in modu puntuale
Quandu cumprate equipaggiamenti, assicuratevi sempre chì i venditori furniscenu aghjurnamenti è applicateli appena diventanu dispunibili. Cum'è mintuvatu sopra, implementate aghjurnamenti automatichi ogni volta chì hè pussibule.
- Traccia e funzioni dispunibili di u dispusitivu è disattiva e funzioni inutilizate
Verificate e funzioni dispunibili nantu à u dispusitivu è disattivate quelle chì ùn sò micca destinate à esse aduprate per riduce l'attacchi potenziali.
- Sceglite un fornitore prufessiunale di sicurezza di rete
Vulete chì l'IoT aiuti a vostra attività, micca chì a danneghji. Per aiutà à risolve u prublema, parechje imprese si basanu nantu à fornitori di cibersigurtà è antivirus di bona reputazione per accede à e vulnerabilità è furnisce suluzioni uniche per prevene l'attacchi cibernetici.
L'IoT ùn hè micca una moda tecnologica. Sempre più cumpagnie ponu realizà u putenziale cù i dispusitivi cunnessi, ma ùn pudete micca ignurà i prublemi di sicurezza. Assicuratevi chì a vostra cumpagnia, i dati è i prucessi sianu prutetti quandu custruite un ecosistema IoT.
Data di publicazione: 07 d'aprile 2022