L'IoT trasforma a vita è l'industrie: Evoluzione tecnologica è sfide in u 2025
Cù l'intelligenza artificiale, e tecnulugie di monitoraghju è a cunnessione ubiqua chì s'integranu prufundamente in i sistemi di dispositivi di cunsumu, cummerciali è municipali, l'IoT ridefine i stili di vita umani è i prucessi industriali. A cumbinazione di l'IA cù dati massivi di dispositivi IoT accelererà l'applicazioni incibersigurtà, educazione, automatizazione è assistenza sanitariaSicondu l'IEEE Global Technology Impact Survey publicata in uttrovi 2024, u 58% di i rispondenti (u doppiu di l'annu precedente) credenu chì l'IA - cumprese l'IA predittiva, l'IA generativa, l'apprendimentu automaticu è u trattamentu di u linguaghju naturale - serà a tecnulugia a più influente in u 2025. L'informatica in nuvola, a robotica è e tecnulugie di realtà estesa (XR) seguitanu da vicinu. Queste tecnulugie sinergizeranu prufundamente cù l'IoT, creenduscenarii futuri basati nantu à i dati.
Sfide di l'IoT è Avanzamenti Tecnologichi in u 2024
Ristrutturazione di a catena di furnimentu di semiconduttori
L'Asia, l'Europa è l'America di u Nordu stanu custruendu catene lucali di furnimentu di semiconduttori per accurtà i tempi di consegna è evità e carenze à livellu pandemicu, prumove a diversificazione industriale mundiale. Si prevede chì e nuove fabbriche di chip chì saranu lanciate in i prossimi dui anni allevieranu a pressione di l'offerta per l'applicazioni IoT.
Equilibriu di l'offerta è di a dumanda
À a fine di u 2023, l'inventariu di chip in eccessu per via di l'incertezza di a catena di furnimentu era statu esauritu, è u 2024 hà vistu un aumentu generale di i prezzi è di a dumanda. S'ellu ùn si verificanu micca scosse ecunomiche maiò in u 2025, l'offerta è a dumanda di semiconduttori devenu esse più equilibrate chè in u 2022-2023, cù l'adozione di l'IA in i centri di dati, i dispositivi industriali è di cunsumu chì cuntinueghjanu à stimulà a dumanda di chip.
Rivalutazione Razionale di l'IA Generativa
I risultati di l'inchiesta IEEE mostranu chì u 91% di i rispondenti aspettanu chì l'IA generativa sia sottumessa à una rivalutazione di u valore in u 2025, cù a percezione publica chì trasforma aspettative razionali è più chjare intornu à limiti cum'è a precisione è a trasparenza di i deepfake. Mentre parechje cumpagnie pianificanu l'adopzione di l'IA, u sviluppu à grande scala puderia rallentà temporaneamente.
Integrazione di l'IA è di l'IoT: Rischi è Opportunità
L'adopzione prudente pò influenzà l'applicazioni di l'IA in l'IoT. L'usu di i dati di i dispositivi IoT per custruisce mudelli è implementalli à a periferia o nantu à i punti finali puderia permette applicazioni specifiche di scenarii altamente efficienti, cumpresi mudelli chì amparanu è ottimizzanu lucalmente. Equilibriuinnovazione è eticaserà una sfida chjave per a coevoluzione di l'IA è di l'IoT.
I principali fattori di crescita di l'IoT in u 2025 è oltre
L'intelligenza artificiale, i novi disinni di chip, a connettività ubiqua è i centri di dati disaccoppiati cù prezzi stabili sò i principali motori di crescita per l'IoT.
1. Più applicazioni IoT basate nantu à l'IA
L'IEEE identifica quattru potenziali applicazioni di l'IA in l'IoT per u 2025:
-
In tempu realerilevazione è prevenzione di e minacce di cibersigurtà
-
Sustenendu l'educazione, cum'è l'apprendimentu persunalizatu, u tutoring intelligente è i chatbot basati nantu à l'IA
-
Accelerà è aiutà u sviluppu di software
-
Migliuràefficienza di l'automatizazione di a catena di furnimentu è di u magazzinu
L'IoT industriale pò migliuràsustenibilità di a catena di furnimentuaduprendu un monitoraghju più forte, intelligenza lucale, robotica è automatizazione. A manutenzione predittiva guidata da dispositivi IoT abilitati per l'IA pò migliurà a produttività di a fabbrica. Per l'IoT di cunsumu è industriale, l'IA ghjucherà ancu un rolu criticu inprutezzione di a privacy è cunnessione remota sicura, sustinutu da e tecnulugie di cumunicazione 5G è senza filu. L'applicazioni IoT avanzate ponu include l'IAgemelli digitaliè ancu l'integrazione diretta di l'interfaccia cervellu-urdinatore.
2. Connettività di dispositivi IoT più larga
Sicondu l'IoT AnalyticsRapportu di u Statu di l'IoT di l'estate 2024, sopra40 miliardi di dispositivi IoT cunnessisò previsti per u 2030. A transizione da e rete 2G/3G à 4G/5G accelererà a cunnessione, ma e zone rurale puderanu dipende da rete di prestazioni inferiori.Reti di cumunicazione satellitareponu aiutà à riduce u fossu digitale, ma sò limitati in larghezza di banda è ponu esse costosi.
3. Costi di cumpunenti IoT più bassi
In paragone cù a maiò parte di u 2024, si prevede chì a memoria, u almacenamentu è altri cumpunenti chjave di l'IoT resteranu stabili o ancu diminuiranu ligeramente di prezzu in u 2025. L'approvvigionamentu stabile è i costi di i cumpunenti più bassi accelereranu.Adopzione di dispositivi IoT.
4. Sviluppi tecnologichi emergenti
Novuarchitetture di calculu, l'imballaggio di chip è i progressi di a memoria non volatile stimuleranu a crescita di l'IoT. I cambiamenti inalmacenamentu è trasfurmazione di datiin i centri di dati è in e rete di punta riducerà u muvimentu di dati è u cunsumu energeticu. L'imballaggio avanzatu di chip (chiplets) permette sistemi di semiconduttori più chjuchi è specializati per endpoint IoT è dispositivi di punta, chì permettenu prestazioni di dispositivi più efficienti à bassa putenza.
5. Disaccoppiamentu di u sistema per un trattamentu efficiente di i dati
I servitori disaccoppiati è i sistemi di calculu virtualizati migliuraranu l'efficienza di l'elaborazione di dati, riduceranu u cunsumu energeticu è supporteranul'informatica IoT sustenibileE tecnulugie cum'è NVMe, CXL, è l'architetture informatiche in evoluzione riduceranu i costi in linea per l'applicazioni IoT.
6. Cuncepzioni è standard di chip di prossima generazione
I chiplet permettenu a separazione di e funziunalità di a CPU in chip più chjuchi cunnessi in un unicu pacchettu. Norme cum'èUniversal Chiplet Interconnect Express (UCIe)permette chiplet multi-venditore in pacchetti compatti, chì guidanu applicazioni di dispositivi IoT specializati è efficienticentru di dati è informatica di puntasuluzioni.
7. Tecnulugie emergenti di memoria non volatile è persistente
A diminuzione di i prezzi è l'aumentu di a densità di DRAM, NAND è altri semiconduttori riducenu i costi è migliuranu e capacità di i dispositivi IoT. Tecnulugie cum'èMRAM è RRAMin i dispusitivi di cunsumu (per esempiu, i dispositivi indossabili) permettenu stati di più bassa putenza è una durata di batteria più longa, in particulare in applicazioni IoT cù limitazioni energetiche.
Cunclusione
U sviluppu di l'IoT dopu à u 2025 serà carattarizatu daIntegrazione prufonda di l'IA, cunnessione ubiqua, hardware accessibile è innovazione architettonica cuntinuaL'avanzate tecnologiche è a cullaburazione industriale saranu chjave per superà i colli di buttiglia di crescita.
Data di publicazione: 13 di nuvembre di u 2025
