E cità intelligenti interconnesse portanu belli sogni. In tali cità, e tecnulugia digitale intreccianu parechje funzioni civiche uniche per migliurà l'efficienza operativa è l'intelligenza. Hè stimatu chì da u 2050, u 70% di a pupulazione di u mondu vive in cità intelligenti, induve a vita serà sana, felice è sicura. Crucially, prumetti di esse verde, l'ultimu trump di l'umanità contr'à a distruzzione di u pianeta.
Ma e cità intelligenti sò un travagliu duru. Nuvelle tecnulugii sò caru, i guverni lucali sò custretti, è a pulitica passa à i ciculi elettorali brevi, rendendu difficiuli di ottene un mudellu di implementazione di tecnulugia centralizata altamente operativa è finanziaria efficiente chì hè riutilizzata in i zoni urbani in u mondu o naziunale. In fatti, a maiò parte di e cità intelligenti principali in i tituli sò veramente solu una cullizzioni di diverse esperimenti tecnologichi è prughjetti righjunali, cù pocu à aspittà per espansione.
Fighjemu i dumpsters è i parcheghji, chì sò intelligenti cù sensori è analitiche; In questu cuntestu, u ritornu di l'investimentu (ROI) hè difficiule di calculà è standardizà, soprattuttu quandu l'agenzii di u guvernu sò cusì frammentati (trà l'agenzii publichi è i servizii privati, è ancu trà e cità, cità, regioni è paesi). Fighjate à u monitoraghju di a qualità di l'aria; Cumu hè faciule per calculà l'impattu di l'aria pulita nantu à i servizii di salute in una cità? Lògicamente, e cità intelligenti sò difficiuli di implementà, ma ancu difficiuli di nigà.
Ci hè, però, un splendore di luce in a nebbia di u cambiamentu digitale. L'illuminazione stradale in tutti i servizii municipali furnisce una piattaforma per e cità per acquistà funzioni intelligenti è combina parechje applicazioni per a prima volta. Fighjate à i diversi prughjetti di illuminazione stradale intelligente chì sò implementati in San Diego in i Stati Uniti è Copenhagen in Danimarca, è sò in crescita in numeru. Questi prughjetti combinanu arrays of sensors with modular hardware units fixed to light polis to allow remote control of the lighting itself and to run other functions, such as traffic counters, air quality monitors, and even gun detectors.
Da l'altitudine di u polu di luce, e cità anu cuminciatu à affruntà a "vivibilità" di a cità nantu à a strada, cumprese u flussu di trafficu è a mobilità, u rumore è a contaminazione di l'aria, è opportunità di cummerciale emergenti. Ancu i sensori di parcheghju, tradiziunale intarrati in i parcheghji, ponu esse cunnessi à pocu pressu è efficace à l'infrastruttura di illuminazione. E cità intere ponu esse in rete è ottimisate di colpu senza scavà strade o affittu spazii o risolve i prublemi di l'informatica astratta nantu à una vita più sana è strade più sicure.
Questu travaglia perchè, per a maiò parte, i suluzioni intelligenti di illuminazione ùn sò micca inizialmente calculati cù una scumessa nantu à u risparmiu di suluzioni intelligenti. Invece, a viabilità di a rivoluzione digitale urbana hè una cunsequenza accidentale di u sviluppu simultaneo di l'illuminazione.
U risparmiu d'energia da a sostituzione di lampadine incandescenti cù l'illuminazione LED à u statu solidu, inseme cù suminazioni d'energia prontamente dispunibili è una vasta infrastruttura di illuminazione, facenu fattibili cità intelligenti.
U ritmu di cunversione LED hè digià pianu, è l'illuminazione intelligente hè in crescita. Circa u 90% di i 363 milioni di luci di strada di u mondu seranu illuminati da led da u 2027, secondu u Northeast Group, un analista di infrastruttura intelligente. Un terzu di elli hà ancu eseguitu l'applicazioni intelligenti, una tendenza chì hà iniziatu qualchì annu fà. Finu à publicà finanziamenti sustinibili è piani, l'illuminazione stradale hè più adatta cum'è infrastruttura di rete per diverse tecnulugia digitale in cità intelligenti à grande scala.
Salvà u costu LED
Sicondu e regule pruposte da i pruduttori di l'illuminazione è di i sensori, l'illuminazione intelligente pò riduce i costi amministrativi è di mantenimentu di l'infrastruttura da 50 à 70 per centu. Ma a maiò parte di quelli risparmii (circa 50 per centu, abbastanza per fà a diferenza) puderia esse realizatu solu per cambià à lampadine LED efficienti in energia. U restu di u risparmiu vene da a cunnessione è u cuntrollu di l'illuminatori è passanu infurmazioni intelligenti nantu à cumu travaglianu in a reta di l'illuminazione.
L'aghjustamenti è l'osservazioni centralizzati solu ponu riduce significativamente i costi di mantenimentu. Ci hè parechje manere, è si cumplementanu l'altri: scheduling, u cuntrollu di staggione è l'ajustamentu di u timing; Diagnosi di difetti è assistenza ridutta di camioni di mantenimentu. L'impattu aumenta cù a dimensione di a reta di illuminazione è torna in u casu ROI iniziale. U mercatu dice chì questu approcciu pò pagà per ellu stessu in circa cinque anni, è hà u putenziale di pagà per sè stessu in menu tempu incorporendu cuncetti di città intelligenti "più morbidi", cum'è quelli cù sensori di parcheghju, monitori di trafficu, cuntrollu di qualità di l'aria è detectors di pistola. .
Guidehouse Insights, un analista di u mercatu, traccia più di 200 cità per calibre u ritmu di u cambiamentu; Dice chì un quartu di e cità lancianu schemi di illuminazione intelligente. A vendita di sistemi intelligenti hè in crescita. ABI Research calcula chì i rivenuti glubale saltaranu deci volte à $ 1,7 miliardi da 2026. U "momentu di lampadina" di a Terra hè cusì; L'infrastruttura di l'illuminazione stradale, chì hè strettamente ligata à l'attività umana, hè a strada per avanzà cum'è una piattaforma per e cità intelligenti in un cuntestu più largu. Dapoi u 2022, più di dui terzi di e novi installazioni di illuminazione stradale seranu ligati à una piattaforma di gestione cintrali per integrà e dati da parechji sensori di città intelligenti, ABI hà dettu.
Adarsh Krishnan, analista principale di ABI Research, hà dettu: "Ci sò assai più opportunità di cummerciale per i venditori di città intelligenti chì sfruttanu l'infrastruttura di u polu di luce urbana implementendu connettività wireless, sensori ambientali è ancu camere intelligenti. A sfida hè di truvà mudelli di cummerciale viabili chì incuraghjenu a sucità à implementà soluzioni multi-sensori à scala in una manera efficaci di costu ".
A quistione ùn hè più s'ellu si cunnetta, ma cumu, è quantu à cunnette in u primu locu. Cum'è Krishnan osserva, una parte di questu hè nantu à mudelli di cummerciale, ma i soldi sò digià flussu in cità intelligenti per via di a privatizazione di l'utilità cooperativa (PPP), induve e cumpagnie private assumanu u risicu finanziariu in cambiu di successu in u capitale di venture. I cuntratti "cum'è serviziu" basatu in abbunamentu sparghjenu l'investimentu in periodi di pagamentu, chì anu ancu stimulatu l'attività.
In cuntrastu, Streetlights in Auropa sò cunnessi à e reti tradiziunali di favo (tipicamente 2G finu à LTE (4G)) è ancu u novu dispositivu standard HONEYCOMB Iot, LTE-M. A tecnulugia patentata ultra-narrowband (UNB) hè ancu entrata in ghjocu, cù Zigbee, una piccula diffusione di Bluetooth Low-power, è derivati IEEE 802.15.4.
L'Alleanza di Tecnulugia Bluetooth (SIG) mette un enfasi particulari nantu à e cità intelligenti. U gruppu prevede chì e spedizioni di Bluetooth di bassa putenza in cità intelligenti cresceranu cinque volte in i prossimi cinque anni, à 230 milioni à l'annu. A maiò parte sò ligati à u seguimentu di l'assi in lochi publichi, cum'è aeroporti, stadii, ospedali, centri commerciali è musei. Tuttavia, u Bluetooth di bassa putenza hè ancu destinatu à e rete outdoor. "A suluzione di gestione di l'assi migliurà l'utilizazione di e risorse intelligenti di a cità è aiuta à riduce i costi operativi urbani", hà dettu l'Alianza Tecnulugia Bluetooth.
Una cumminazione di e duie tecniche hè megliu!
Ogni tecnulugia hà a so cuntruversia, però, alcune di quali sò stati risolti in dibattitu. Per esempiu, UNB prupone limiti più stretti nantu à i piani di carica è di consegna, escludendu u supportu parallelu per l'applicazioni multiple di sensori o per l'applicazioni cum'è e camere chì ne necessitanu. A tecnulugia di corta gamma hè più economica è furnisce un rendimentu più grande per u sviluppu di l'illuminazione cum'è una piattaforma. Impurtante, ponu ancu ghjucà un rolu di salvezza in l'eventu di a disconnessione di u signale WAN, è furnisce un mezzu per i tecnichi per leghje sensori direttamente per debugging è diagnostichi. U Bluetooth di bassa putenza, per esempiu, travaglia cù quasi tutti i smartphones in u mercatu.
Ancu s'è una griglia più densa pò rinfurzà a robustezza, a so architettura diventa cumplessa è mette richieste d'energia più altu nantu à i sensori interconnessi puntu à puntu. A gamma di trasmissione hè ancu problematica; A copertura cù Zigbee è Bluetooth Low-power hè solu uni pochi di centu metri à u più. Ancu s'è una varietà di tecnulugii di corta gamma sò cumpetitivi è adattati per i sensori basati nantu à a griglia, i vicini, sò rete chjuse chì in fine necessitanu l'usu di gateway per trasmette segnali à u nuvulu.
Una cunnessione di favo hè generalmente aghjuntu à a fine. A tendenza per i venditori di illuminazione intelligente hè di utilizà a connettività di nido d'ape puntu à nuvola per furnisce una porta di distanza di 5 à 15 km o una copertura di u sensoru. A tecnulugia Beehive porta una larga gamma di trasmissione è simplicità; Hè ancu furnisce una rete off-the-shelf è un livellu più altu di sicurità, secondu a cumunità Hive.
Neill Young, capu di l'Internet di e Cose Verticale à a GSMA, un corpu di l'industria chì rapprisenta l'operatori di rete mobili, hà dettu: "L'operatori d'azzione ... anu tutta a copertura di tutta l'area, per quessa ùn necessitanu micca infrastruttura supplementaria per cunnette i dispositivi di illuminazione urbana è i sensori. . In u spettru licenziatu a reta di favo hà a sicurità è l'affidabilità, significa chì l'operatore hà e migliori cundizioni, pò sustene un gran numaru di bisogni, una vita di batteria assai più longa è un mantenimentu minimu è una longa distanza di trasmissione di l'equipaggiu low-cost ".
Di tutte e tecnulugia di cunnessione dispunibili, HONEYCOMB hà da vede a più grande crescita in l'anni à vene, secondu ABI. U buzz nantu à e rete 5G è a lotta per l'ospiti di l'infrastruttura 5G hà incitatu l'operatori à piglià u polu di luce è à riempie picculi unità di favo in ambienti urbani. In i Stati Uniti, Las Vegas è Sacramento implementanu LTE è 5G, è ancu sensori di cità intelligenti, nantu à i luci di strada attraversu i trasportatori AT&T è Verizon. Hong Kong hà appena svelatu un pianu per installà 400 lampi 5G abilitati cum'è parte di a so iniziativa di cità intelligente.
Integrazione stretta di Hardware
Nielsen hà aghjustatu: "Nordic offre prudutti multi-mode à corta è longa distanza, cù u so SoC nRF52840 chì sustene u Bluetooth di bassa putenza, Bluetooth Mesh è Zigbee, è ancu Thread è sistemi proprietarii 2.4ghz. Nordic's Honeycomb basatu nRF9160 SiP offre un supportu LTE-M è NB-iot. A cumminazione di e duie tecnulugia porta prestazioni è vantaghji di costu ".
A separazione di frequenza permette à questi sistemi di coesiste, cù l'anzianu chì funziona in a banda di 2.4ghz senza permessu è l'ultimu chì funziona induve si trova LTE. A frequenze più basse è più alte, ci hè un scambiu trà una copertura di zona più larga è una capacità di trasmissione più grande. Ma in i plataformi di illuminazione, a tecnulugia senza filu di corta distanza hè tipicamente aduprata per interconnect sensors, u putere di l'informatica di u bordu hè utilizatu per l'osservazione è l'analisi, è l'iot di favo hè utilizatu per rinvià e dati à u nuvulu, è ancu per u cuntrollu di sensori per livelli di mantenimentu più altu.
Finu a ora, a coppia di radiu di corta è longa distanza hè stata aghjunta separatamente, micca integrata in u stessu chip di silicio. In certi casi, i cumpunenti sò siparati perchè i fallimenti di l'illuminatore, u sensoru è a radiu sò tutti diffirenti. Tuttavia, l'integrazione di e radiu duale in un sistema unicu risulterà in una integrazione tecnologica più stretta è i costi di acquisizione più bassi, chì sò cunsiderazioni chjave per e cità intelligenti.
Nordic pensa chì u mercatu si move in quella direzzione. A cumpagnia hà integratu tecnulugii di connettività IoT senza fili è a nido d'ape in hardware è software à u livellu di sviluppatore in modu chì i pruduttori di soluzioni ponu eseguisce a coppia simultaneamente in applicazioni di prova. A tavola di Nordic DK per nRF9160 SiP hè stata cuncepita per i sviluppatori per "fà chì e so applicazioni Honeycomb iot funzionanu"; Nordic Thingy: 91 hè stata descritta cum'è una "porta d'accessu off-the-shelf full-fledged" chì pò esse usata cum'è una piattaforma di prototipu off-the-shelf o prova di cuncettu per i primi disinni di produttu.
Tutti dui presentanu un nido d'ape multi-mode nRF9160 SiP è un SoC multi-protoccu nRF52840 à corta distanza. I sistemi incrustati chì combinanu e duie tecnulugia per implementazioni di l'IoT cummerciale sò solu "mesi" luntanu da a cummercializazione, secondu Nordic.
Nordic Nielsen hà dettu: "a piattaforma di illuminazione intelligente di a cità hè stata creata tutte queste tecnulugia di cunnessione; u mercatu hè assai chjaramente cumu cumminà elli inseme, avemu furnitu suluzioni per u cunsigliu di sviluppu di i pruduttori, per pruvà cumu si travaglianu inseme. Sò cumminati in suluzioni cummerciale hè imperativu, in solu una questione di tempu ".
Tempu di Postu: 29-Mar-2022