U tema di u quale parleremu oghje hà da fà cù e case intelligenti.
Quandu si tratta di case intelligenti, nimu ùn deve esse familiarizatu cun elle. À l'iniziu di stu seculu, quandu u cuncettu di l'Internet di e Cose hè natu per a prima volta, u duminiu d'applicazione u più impurtante era a casa intelligente.
À traversu l'anni, cù u sviluppu cuntinuu di a tecnulugia digitale, sò stati inventati sempre più hardware intelligenti per a casa. Quessi hardware anu purtatu una grande comodità à a vita di famiglia è aghjustatu à u piacè di campà.

Cù u tempu, averete assai app nant'à u vostru telefunu.
Iè, questu hè u prublema di barriera ecologica chì hà longu afflittu l'industria di a casa intelligente.
In fatti, u sviluppu di a tecnulugia IoT hè sempre statu carattarizatu da a frammentazione. Diversi scenarii d'applicazione currispondenu à diverse caratteristiche di e tecnulugie IoT. Certi anu bisognu di una grande larghezza di banda, certi anu bisognu di un bassu cunsumu energeticu, certi si focalizanu nantu à a stabilità, è certi sò assai preoccupati per u costu.
Questu hà datu nascita à un mischju di 2/3/4/5G, NB-IoT, eMTC, LoRa, SigFox, Wi-Fi, Bluetooth, Zigbee, Thread è altre tecnulugie di cumunicazione sottostanti.
A casa intelligente, à u so tornu, hè un scenariu LAN tipicu, cù tecnulugie di cumunicazione à corta distanza cum'è Wi-Fi, Bluetooth, Zigbee, Thread, ecc., in una larga gamma di categurie è usi incruciati.
Inoltre, postu chì e case intelligenti sò destinate à utilizatori micca spezialisti, i pruduttori tendenu à custruisce e so propie piattaforme è interfacce UI è aduttà protocolli di livellu d'applicazione pruprietarii per assicurà l'esperienza di l'utente. Questu hà purtatu à l'attuale "guerra di l'ecosistemi".
L'ostaculi trà l'ecosistemi ùn anu micca solu causatu prublemi infiniti per l'utilizatori, ma ancu per i venditori è i sviluppatori - u lanciu di u listessu pruduttu richiede u sviluppu per diversi ecosistemi, aumentendu significativamente a carica di travagliu è i costi.
Siccomu u prublema di e barriere ecologiche hè un ostaculu seriu per u sviluppu à longu andà di e case intelligenti, l'industria hà cuminciatu à travaglià per truvà una suluzione à stu prublema.
A nascita di u protocolu Matter
In dicembre 2019, Google è Apple si sò uniti à a Zigbee Alliance, unendu si à Amazon è più di 200 cumpagnie è migliaia di esperti in u mondu sanu per prumove un novu protocolu di livellu d'applicazione, cunnisciutu cum'è protocolu Project CHIP (Connected Home over IP).
Cum'è si pò vede da u nome, CHIP hè tuttu di cunnette a casa basatu annantu à i protocolli IP. Stu protocolu hè statu lanciatu cù l'ubbiettivu di aumentà a cumpatibilità di i dispositivi, simplificà u sviluppu di i prudutti, migliurà l'esperienza di l'utente è fà avanzà l'industria.
Dopu à a nascita di u gruppu di travagliu CHIP, u pianu uriginale era di pubblicà u standard in u 2020 è di lancià u pruduttu in u 2021. Tuttavia, per diverse ragioni, stu pianu ùn s'hè materializatu.
In maghju 2021, a Zigbee Alliance hà cambiatu u so nome in CSA (Connectivity Standards Alliance). À u listessu tempu, u prugettu CHIP hè statu rinominatu Matter (chì significa "situazione, avvenimentu, materia" in cinese).

L'Alleanza hè stata ribattezzata perchè parechji membri eranu reticenti à unisce si à Zigbee, è CHIP hè statu cambiatu in Matter, probabilmente perchè a parola CHIP era troppu cunnisciuta (inizialmente significava "chip") è assai faciule da crash.
In uttrovi 2022, a CSA hà finalmente publicatu a versione 1.0 di u protocolu standard Matter. Pocu prima, u 18 di maghju 2023, hè stata ancu publicata a versione 1.1 di Matter.
I membri di u Consorziu CSA sò divisi in trè livelli: Iniziatore, Participante è Adottante. L'iniziatori sò à u più altu livellu, essendu i primi à participà à a redazione di u protocolu, sò membri di u Cunsigliu d'Amministrazione di l'Alleanza è participanu in una certa misura à a dirigenza è à e decisioni di l'Alleanza.

Google è Apple, cum'è rapprisentanti di l'iniziatori, anu cuntribuitu significativamente à e prime specificazioni di Matter.
Google hà cuntribuitu à u so propiu stratu di rete esistente di Smart Home è à u protocolu d'applicazione Weave (un inseme di meccanismi d'autentificazione standard è cumandamenti per u funziunamentu di i dispositivi), mentre chì Apple hà cuntribuitu à HAP Security (per a cumunicazione end-to-end è a manipulazione LAN lucale, assicurendu una forte privacy è sicurezza).
Sicondu l'ultimi dati nant'à u situ ufficiale, u consorziu CSA hè statu iniziatu da un totale di 29 cumpagnie, cù 282 participanti è 238 aduttanti.
Guidati da i giganti, l'attori di l'industria esportanu attivamente a so pruprietà intellettuale per Matter è sò impegnati à custruisce un grande ecosistema unificatu è cunnessu senza soluzione di continuità.
L'architettura di u protocolu di Matter
Dopu à tutte ste discussioni, cumu capimu esattamente u protocolu Matter ? Chì ghjè a so relazione cù Wi-Fi, Bluetooth, Thread è Zigbee ?
Micca cusì prestu, guardemu un diagrama:

Questu hè un diagrama di l'architettura di u protocolu: Wi-Fi, Thread, Bluetooth (BLE) è Ethernet sò i protocolli sottostanti (livelli fisichi è di ligame di dati); in altu hè u livellu di rete, cumpresi i protocolli IP; in altu hè u livellu di trasportu, cumpresi i protocolli TCP è UDP; è u protocolu Matter, cum'è avemu digià mintuvatu, hè un protocolu di livellu d'applicazione.
Bluetooth è Zigbee anu ancu strati di rete, trasportu è applicazione dedicati, in più di i protokolli sottostanti.
Dunque, Matter hè un protocolu mutualmente esclusivu cù Zigbee è Bluetooth. Attualmente, l'unichi protocolli sottostanti chì Matter supporta sò Wi-Fi, Thread è Ethernet (Ethernet).
In più di l'architettura di u protocolu, ci vole à sapè chì u protocolu Matter hè cuncipitu cù una filusufia aperta.
Hè un protocolu open source chì pò esse visualizatu, utilizatu è mudificatu da qualchissia per adattassi à diversi scenarii è bisogni d'applicazione, ciò chì permetterà i benefici tecnichi di a trasparenza è di l'affidabilità.
A sicurità di u protocolu Matter hè ancu un puntu di forza impurtante. Utilizza a tecnulugia di crittografia più recente è supporta a crittografia end-to-end per assicurà chì e cumunicazioni di l'utilizatori ùn sianu micca arrubate o manomesse.
U mudellu di rete di Matter
Dopu, guardemu a vera rete di a Materia. Ancu una volta, questu hè illustratu da un diagrama:

Cum'è mostra u diagrama, Matter hè un protocolu basatu annantu à TCP/IP, dunque Matter hè tuttu ciò chì TCP/IP hè raggruppatu.
I dispusitivi Wi-Fi è Ethernet chì supportanu u protocolu Matter ponu esse cunnessi direttamente à un router wireless. I dispusitivi Thread chì supportanu u protocolu Matter ponu ancu esse interconnessi à e rete basate nantu à IP cum'è u Wi-Fi via Border Routers.
I dispusitivi chì ùn supportanu micca u protocolu Matter, cum'è i dispusitivi Zigbee o Bluetooth, ponu esse cunnessi à un dispusitivu di tipu bridge (Matter Bridge/Gateway) per cunvertisce u protocolu è dopu cunnette si à un router wireless.
Avanzamenti industriali in a materia
A materia rapprisenta una tendenza in a tecnulugia di e case intelligenti. In quantu tale, hà ricevutu una larga attenzione è un sustegnu entusiastu dapoi a so creazione.
L'industria hè assai ottimista nantu à e prospettive di sviluppu di Matter. Sicondu un rapportu recente di a sucietà di ricerca di mercatu ABI Research, più di 20 miliardi di dispositivi intelligenti per a casa cunnessi senza filu saranu venduti in u mondu sanu trà u 2022 è u 2030, è una grande parte di sti tipi di dispositivi risponderanu à e specifiche Matter.
Matter usa attualmente un mecanismu di certificazione. I pruduttori sviluppanu hardware chì deve passà u prucessu di certificazione di u consorziu CSA per riceve u certificatu Matter è esse autorizati à aduprà u logu Matter.
Sicondu a CSA, a specificazione Matter s'applicherà à una vasta gamma di tipi di dispositivi cum'è pannelli di cuntrollu, serrature di porte, luci, prese, interruttori, sensori, termostati, ventilatori, cuntrolli di clima, persiane è dispositivi multimediali, coprendu guasi tutti i scenarii in a casa intelligente.
In quantu à l'industria, l'industria hà digià un certu numeru di pruduttori chì i so prudutti anu passatu a certificazione Matter è stanu entrendu pianu pianu in u mercatu. Da parte di i pruduttori di chip è moduli, ci hè ancu un sustegnu relativamente forte per Matter.
Cunclusione
U rolu più impurtante di a Materia cum'è protocolu di livellu superiore hè di rompe e barriere trà i diversi dispusitivi è ecosistemi. Diverse persone anu diverse perspettive nantu à a Materia, alcuni a vedenu cum'è una salvatrice è altri cum'è una tabula rasa.
À u mumentu, u protocolu Matter hè sempre in e prime fasi di a so messa in mercatu è si trova più o menu di fronte à qualchi prublemi è sfide, cum'è costi più elevati è un ciclu di rinnovu più longu per u stock di dispositivi.
In ogni casu, porta un scossa à l'anni noiosi di i sistemi tecnologichi di casa intelligente. Se u vechju sistema limita u sviluppu di a tecnulugia è limita l'esperienza di l'utente, allora avemu bisognu di tecnulugie cum'è Matter per fà un passu avanti è piglià in carica u grande compitu.
Ùn pudemu micca dì cun certezza s'ellu Matter serà un successu o micca. Tuttavia, hè a visione di tutta l'industria di e case intelligenti è a rispunsabilità di ogni impresa è praticante di l'industria di dà putere à a tecnulugia digitale in a vita domestica è di migliurà continuamente l'esperienza di vita digitale di l'utilizatori.
Spergu chì a casa intelligente prestu romperà tutte e catene tecniche è entrerà veramente in ogni casa.
Data di publicazione: 29 di ghjugnu di u 2023