Chì ghjè a caratteristica di i sensori intelligenti in u futuru? - Parte 1

(Nota di l'editore: Questu articulu, traduttu da ulinkmedia.)

I sensori sò diventati omnipresenti. Esistevanu assai prima di l'Internet, è certamente assai prima di l'Internet di e Cose (IoT). I sensori intelligenti muderni sò dispunibili per più applicazioni chè mai, u mercatu cambia, è ci sò parechji fattori di crescita.

E vitture, e camere, i smartphones è e macchine di fabbrica chì supportanu l'Internet di e Cose sò solu uni pochi di i numerosi mercati d'applicazione per i sensori.

1-1

  • Sensori in u mondu fisicu di l'Internet

Cù l'avventu di l'Internet di e Cose, a digitalizazione di a fabricazione (a chjamemu Industria 4.0), è i nostri sforzi cuntinui per a trasfurmazione digitale in tutti i settori di l'ecunumia è di a sucietà, i sensori intelligenti sò applicati in diverse industrie è u mercatu di i sensori cresce sempre più rapidamente.

In fatti, in certi modi, i sensori intelligenti sò a basa "vera" di l'Internet di e Cose. In questa fase di u sviluppu di l'IoT, assai persone definiscenu sempre l'IoT in termini di dispositivi IoT. L'Internet di e Cose hè spessu vistu cum'è una rete di dispositivi cunnessi, cumpresi i sensori intelligenti. Quessi dispositivi ponu ancu esse chjamati dispositivi di rilevamentu.

Cusì includenu altre tecnulugie cum'è sensori è cumunicazioni chì ponu misurà e cose è cunvertisce ciò ch'elli misuranu in dati chì ponu esse applicati in modi diversi. U scopu è u cuntestu di l'applicazione (per esempiu, quale tecnulugia di cunnessione hè aduprata) determina quali sensori sò aduprati.

Sensori è Sensori Intelligenti - Chì ci hè in u nome?

  • Definizioni di Sensori è Sensori Intelligenti

I sensori è altri dispusitivi IoT sò u stratu fundamentale di a pila tecnologica IoT. Catturanu i dati chì e nostre applicazioni anu bisognu è li trasmettenu à i sistemi di piattaforma di cumunicazione più alti. Cum'è spieghemu in a nostra introduzione à a tecnulugia IoT, un "prughjettu" IoT pò aduprà parechji sensori. U tipu è u numeru di sensori utilizati dipendenu da i requisiti di u prugettu è da l'intelligenza di u prugettu. Pigliate una piattaforma petrolifera intelligente: pò avè decine di migliaia di sensori.

  • Definizione di Sensori

I sensori sò cunvertitori, cum'è i cosiddetti attuatori. I sensori cunvertenu l'energia da una forma à l'altra. Per i sensori intelligenti, questu significa chì i sensori ponu "rilevà" e cundizioni in è intornu à i dispusitivi à i quali sò cunnessi è l'uggetti fisichi chì utilizanu (stati è ambienti).

I sensori ponu rilevà è misurà sti parametri, eventi o cambiamenti è cumunicà li à sistemi di livellu superiore è altri dispusitivi chì ponu tandu aduprà i dati per a manipulazione, l'analisi, ecc.

Un sensore hè un dispusitivu chì rileva, misura o indica una quantità fisica specifica (cum'è a luce, u calore, u muvimentu, l'umidità, a pressione o una entità simile) cunvertenduli in qualsiasi altra forma (principalmente impulsi elettrichi) (da: United Market Research Institute).

I parametri è l'eventi chì i sensori ponu "rilevà" è cumunicà includenu quantità fisiche cum'è a luce, u sonu, a pressione, a temperatura, a vibrazione, l'umidità, a presenza di una cumpusizione chimica o di un gas particulare, u muvimentu, a presenza di particelle di polvere, ecc.

Benintesa, i sensori sò una parte impurtante di l'Internet di e Cose è devenu esse assai precisi perchè i sensori sò u primu locu per ottene dati.

Quandu u sensore rileva è manda l'infurmazioni, l'attuatore hè attivatu è operativu. L'attuatore riceve u signale è stabilisce u muvimentu necessariu per agisce in l'ambiente. L'imagine quì sottu a rende più tangibile è mostra alcune di e cose chì pudemu "sentire". I sensori IoT sò diffirenti in quantu piglianu a forma di moduli di sensori o schede di sviluppu (di solitu cuncepite per casi d'usu è applicazioni specifici) è cusì via.

  • Definizione di Sensore Intelligente

U termine "intelligente" hè statu adupratu cù numerosi altri termini prima di esse adupratu cù l'Internet di e Cose. Edifici intelligenti, gestione intelligente di i rifiuti, case intelligenti, lampadine intelligenti, cità intelligenti, illuminazione stradale intelligente, uffici intelligenti, fabbriche intelligenti è cusì via. È, benintesa, sensori intelligenti.

I sensori intelligenti sò diffirenti da i sensori in quantu i sensori intelligenti sò piattaforme avanzate cù tecnulugie integrate cum'è microprocessori, almacenamentu, strumenti di diagnostica è di cunnessione chì cunvertenu i signali di feedback tradiziunali in vere informazioni digitali (Deloitte)

In u 2009, l'Associazione Internaziunale di Sensori di Frequenza (IFSA) hà realizatu un sondaggio trà parechje persone di u mondu accademicu è industriale per definisce un sensore intelligente. Dopu à u cambiamentu à i signali digitali in l'anni 1980 è l'aghjunta di una quantità di nuove tecnulugie in l'anni 1990, a maiò parte di i sensori puderanu esse chjamati sensori intelligenti.

L'anni 1990 anu vistu ancu l'emergenza di u cuncettu di "pervasive computing", chì hè cunsideratu un fattore impurtante in u sviluppu di l'Internet di e Cose, in particulare cù l'avanzamenti di l'informatica integrata. Versu a mità di l'anni 1990, u sviluppu è l'applicazione di l'elettronica digitale è di e tecnulugie senza filu in i moduli di sensori anu cuntinuatu à cresce, è a trasmissione di dati basata annantu à u rilevamentu è cusì hè diventata sempre più impurtante. Oghje, questu hè evidente in l'Internet di e Cose. In fatti, alcune persone anu mintuvatu e rete di sensori prima ancu chì u termine Internet di e Cose esistessi. Dunque, cum'è pudete vede, assai hè accadutu in u spaziu di i sensori intelligenti in u 2009.

 


Data di publicazione: 04 di nuvembre di u 2021
Chat in linea WhatsApp!